Moji podaci

Svako korištenje portala Hrvatska kulturna baština podliježe niže navedenim uvjetima.

Autorska i srodna prava

Sva prava nad svim objavljenim sadržajima na portalu „Hrvatska kulturna baština“, koji uključuju, no nisu ograničeni na slike, tekstove i softver, pridržava Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.
Sukladno Zakonu o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, 79/07), kao vlastita intelektualna tvorevina, zaštićena je i baza podataka s obzirom na izbor i raspored sadržaja na portalu.

Uvjeti korištenja

Preuzimanjem sadržaja s portala korisnik se obvezuje da će ga koristiti isključivo u nekomercijalne svrhe i samo za individualnu upotrebu u stručne i znanstvene svrhe uz poštivanje svih autorskih prava, drugih vlasničkih prava i svakog navedenog ograničenja prava.
Stoga se sadržaji s portala ne smiju dalje kopirati, reproducirati ili na bilo koji drugi način distribuirati bez izričitog dopuštenja Ministarstva kulture i medija.
Svako korištenje preuzetih sadržaja mora biti popraćeno napomenom „Copyright (c) 2021, Ministarstvo kulture i medija RH, sva prava pridržana“.


Točnost i pouzdanost podataka

Ministarstvo kulture i medija će uložiti razuman napor kako bi se na navedenom portalu našli provjereni i točni podaci, ali ne može biti odgovorno za njihovu točnost i potpunost. Svi korisnici koji pristupaju portalu „Hrvatska kulturna baština“ koriste njegov sadržaj na vlastitu odgovornost. Ministarstvo kulture i medija neće biti odgovorno ni za kakve izravne, slučajne, posljedične, neizravne ili kaznene štete koje su nastale iz pristupa, korištenja ili nemogućnosti korištenja portala eKultura ili zbog bilo koje greške ili nepotpunosti u njenom sadržaju.
Ovaj portal sadrži informacije treće strane i veze do drugih mrežnih stranica nad kojima Ministarstvo kulture i medija nema kontrolu. Ministarstvo kulture i medija nije odgovorno za točnost ili bilo koji drugi aspekt takvih informacija i ne preuzima nikakvu odgovornost za takve informacije. Ministarstvo kulture i medija zadržava pravo izmjene sadržaja ovog portala na bilo koji način, u bilo kojem trenutku i iz bilo kojeg razloga i neće biti odgovorno ni za kakve moguće posljedice proizašle iz takvih promjena.

Zaštita privatnosti

Ministarstvo kulture i medija poštuje privatnost posjetitelja portala eKultura i prikupljat će samo osobne podatke kao što su ime, adresa, telefonski broj ili e-mail adresa korisnika kada ih oni dobrovoljno dostave. Ti podaci bit će korišteni isključivo kako bi se udovoljilo pojedinačnim zahtjevima za informacijama te kako bi se na temelju njih, boljim razumijevanjem potreba korisnika, unaprijedili sadržaji i usluge portala eKultura. Ti podaci neće biti prodavani niti korišteni, niti će biti prenošeni trećoj strani bez pristanka korisnika. Svaka promjena u politici privatnosti bit će objavljena na ovom portalu.

Zatvori
API: uvjeti korištenja

Preuzimanjem sadržaja s portala korisnik se obvezuje da će ga koristiti isključivo u nekomercijalne svrhe i samo za individualnu upotrebu u stručne i znanstvene svrhe uz poštovanje svih autorskih prava, drugih vlasničkih prava i svakog navedenog ograničenja prava.

Stoga se sadržaji s portala ne smiju dalje kopirati, reproducirati ili na bilo koji drugi način distribuirati bez izričitog dopuštenja Ministarstva kulture i medija.

Svako korištenje preuzetih sadržaja mora biti popraćeno napomenom „Copyright (c) 2021, Ministarstvo kulture i medija RH, sva prava pridržana“.

Zatvori
Pretražite portal

Literatura i impresum

Literatura:

  • AMBACH 2022
    Ambach, Florian. Habsburgs in the Indian Ocean. A Commercial History of the Austrian East Indida Company and its Colonies and Bases in East Africa, India, and China, 1775-1785. Global Histories, 8/2, 2022: 43-62.
    Preuzeto s http://dx.doi.org/10.17169/GHSJ.2022.540
  • Biedermeier in Klosterneuburg 1993
    „…höchst frappant und pittoresk…“. Biedermeier in Klosterneuburg. Stiftsmuseum Klosterneuburg 1993, kat. br. 56. [Kat. izložbe]
  • Bidermajer u Hrvatskoj 1997
    Bidermajer u Hrvatskoj : 1815. – 1848.  Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb 1997, 268-277, kat. 630-641. [Kat. izložbe]
  • BÖHN-NEVOLE 2021
    Böhn-Nevole, Gabriele. Die Inszenierung der vier österreischichen Kaiser im Langen 19, Jahrhundert in der Porträtbüste, RIHA Journal 2021.
  • CHENEY 2019
    Cheney, Liana De Girolami. Giorgio Vasari’s Meercury: God of Magic and Wisdom. Cultural and Religious Studies 7/10, 2019, 1-39.
  • Curator 2018
    Curator The Museum Journal, 61/1, 2018.
  • CUST, SCHARF 1903
    Cust, Lionel and Scharf, George. Notes on The Authentic Portraits of Mary, Queen of Scots London: John Murray 1903: 133 – 136, pl. XXXI.
  • D’AMBRA 2008
    D’Ambra, Eve. “Daughters as Diana: Mythological Models in Roman Portraiture.” Memoirs of the American Academy in Rome. Supplementary Volumes 7, 2008, 171–83.
    Preuzeto s http://www.jstor.org/stable/40379353.
  • DONHUIJSEN 2024
    Donhuijsen, Konrad. Inventio und Nuditas bei Leonhard Kern (1588.-1662.): Ein Bildhauerwerk in Dreißigjährigen Krieg. Universitätsbibliothek, Heidelbeg 2024.
  • FERRARI 2015
    Ferrari, Roberto C. John Gibson, Designer: Sculpture and Reproductive Media in the Nineteenth Century, Journal of Art History  13, 2015. Preuzeto s https://academiccommons.columbia.edu/doi/10.7916/D8H70FJN
  • FRASCA-RATH 2018
    Frasca-Rath, Anna. John Gibson & Antonio Canova : Rezecption, Transfer, Inszenierung.
    Böhlau Verlag : Wien, Köln, Weimar, 2018.
  • FURCY-RAYNAUD 1927
    Furcy-Raynaud, Marc. «Inventaire des sculptures exécutées au XVIIIè siècle pour la direction des Bâtiments du Roi», dans Archives de l’Art français, nouvelle période, XIV, 1927, 86-88, 386-392.
  • GERE & RUDO 2010
    Gere, Charlotte & Rudoe, Judy. Jewellery in the Age of Queen Victoria: A Mirror to the World, British Museum, London 2010.
  • GLUČINA 2011
    Glučina, Toni. Prikazi Artemide / Dijane u antičkoj Dalmaciji. Magistarski rad Sveučilište u Zadru, Zadar 2011.
  • GORDON 1932
  • Gordon, Arthur E. “On the Origin of Diana.” Transactions and Proceedings of the American Philological Association 63, 1932, 177–92.
    Preuzeto s https://doi.org/10.2307/283213.
  • GÖTZ-MOHR 1989
    Götz-Mohr, Brita Von. Die Deutschsprachigen länder 1500-1800 u: Beck, Herbert. (ur.) Liebieghaus – Museum Alter Plastik, Wissenschaftliche Kataloge, Nachantike kleinplastische Bildwerke, Band III,: Verlag Gutember, Melsungen, Frankfurt am Mein 1989.
  • HAGG 2007
    Hagg, Sabine. Meisterwerke del Elfenbeinkunst: Kurzführer durch das Kunsthistorische Museum herausgegeben von Wilfried Sewipel, Band 8. Kunsthistorisches Museum, Skira 2007,
  • HANSMANN 2000
    Hansmann, Wilfried. Putten. Worms 2000.
  • HARTMAN 1986
    Hartmann, Peter. Blumen- und Tiermotive in Elfenbein, Weltkunst, 1 October 1986, 2840-2843.
  • HEGEMANN 1973
    Hegemann, Hans Werner. Elfenbein in der Mode des Neunzehten Jahrhunderts, Deutsches Elfenbein Museum, Erbach 1973.
  • Historicizam u Hrvatskoj II2000
    Historicizam u Hrvatskoj II., Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb 2000. [Kat. izložbe]
  • Hrvatski narodni preporod 1985
    Hrvatski narodni preporod, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb 1985. [Kat. izložbe]
  • Leksikon ikonografije 1990
    Leksikon ikonografije, liturgike i simbolike zapadnog kršćanstva, uredio Anđelko Badurina. Zagreb 1990.
  • MATIĆ 2022
    Matić, Vesna. Kult lunarnih božica na salonitanskim svjetiljkama u Arheološkome muzeju u Splitu. Vjesnik za arheologiju i historiju dalmatinsku, 114 (1) 2022, 209-233.
    Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/305517.
  • MOUREYRE 2010
    Moureyre, François, de la. Le sculpteur Jean-Baptiste Théodon (1645.-1713.): sa Compagne de Diane retouvée, ses Combats d’animaux à Sceaux, son Martyre de saint Victor en grand péril, La Tribune de l’Art 7 ožujka 2010.
    Preuzeto s https://www.latribunedelart.com/le-sculpteur-jean-baptiste-theodon-1645-1713-sa-compagne-de-diane-retrouvee-ses-combats-d-animaux-a
  • MUO u Slavoniji 2023
    MUO u Slavoniji, Slavonija u MUO, MSO, MUO; Osijek, Zagreb 2023. [Kat. izložbe]
  • PASINI TRŽEC 2019
    Pasini Tržec, Iva. Slike starih majstora iz zbrike Ervina i Branke Weiss u Strossmayerovoj galeriji u Zagrebu. Radovi Instituta za povijest umjetnosti 43, 2019, 231-241.
  • PASINI TRŽEC, DULIBIĆ 2019
    Pasini Tržec, Iva; Dulibić, Ljerka. Transferi umjetnina i vlasništva umjetničkih zbirki u Zagrebu prije, tijekom i nakon Drugog svjetskog rata. Zagreb 1924.-1930. i 1945.-1967. Društvo, kultura, svakodnevica Zbornik radova s Desničinih susreta 2018, ur. Drago Roksandić, 2019, 195-208.
  • PHILIPPOVICH 1961
    Philippovich, Eugen Von. Elfenbein. Klinkhardt and Biermann, München 1961.
  • PELKA 1923
    Pelka, Otto. Elfenbein. Richard Carl Schmidt & Co., Berlin 1923.
  • PORRAS 2016
    Porras, Stephanie. Going viral? Maerten de Vos’s St. Michael the Archangel, Netherlandish Art in its Global Context, uredili Thijs Weststeijn, Eric Jorink, Frits Scholten. Leiden, Boston 2016: 54-79.
  • ROSASCO 1984 
    Rosasco, Betsy. The Sculptural Decorations of the Garden of Marly: 1679-1699, Journal of Garden History, 1984: 95-125.
  • SALZMAN-MITCHELL 2008
    Salzman-Mitchell, Patricia. A Whole Out of Pieces: Pygmlion’s Ivory Statue i Ovid’s „Metamorphoses“, Arethusa, 41 / 2, 2008: 291-311.
  • Sammlungen im Landes-Museum 1878
    Die Sammlungen im Landes-Museum (Ferdinandeum) zu Innsbruck. Wagner̕schen Universität, Innsbruck 1878.
  • SCHERER 1897
  • Scherer, Christian. Studien zur Elfenbeinplastik der Barockzeit. Heitz & Mündel, Strassburg 1897.
  • SCHERER 1903
    Scherer, Christian. Elfenbeinplastik seit der Renaissance. H. Seeman, Leipzig 1903.
  • SCHMIDT 2008
    Schmidt, Eike D. Cardinal Ferdinando, Maria Maddalena of Austria, and the Early History of Ivory Sculptures at the Medici Court, Studies in the History of Art 70 2008:158-183.
  • SCHNEIDER 1973
    Schneider, Marijana. Portreti 1800. – 1870. u: DOBRONIĆ, L.(ur.) Povijesni muzej Hrvatske, Zagreb: Katalog muzejskih zbirki IX. Zagreb 1973.
  • SZABO 1922
    Szabo, Gjuro. “O Hrvatskim zbirkama i sabiračima.” Narodna starina 2,  2, 1922: 190.
    Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/59366
  • ŠPIKIĆ 2012
    Špikić, Marko. Titus Novus : Emperor Francis I̕ s Iconography of Power and Its Reception in Croatia and Dalmatia u: Vladar i ikonografija moći, IKON 5, 2012:305-319.
  • TARBUK 1983
    Tarbuk, Nela. Bjelokost : oblikovanje i primjena, prosinac 1983. – siječanj 1984., Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb 1983. [Kat. izložbe]
  • TARBUK 1991a
    Tarbuk, Nela. Bjelokost u: Arte e cultura in Croazia. Collezioni del Museo d̕ arte ed arti decorativre di Zagabria / Muzej za umjetnost i obrt izbor iz fundusa. : Muzej za umjetnost i obrt,  Zagreb 1991: 145-149. [Kat. izložbe]
  • TARBUK 1991b
    Tarbuk, Nela. Avori u: Tesori nazionali della Croazia : capolavori dei Musei di Zagabria = Muzej za umjetnost i obrt : Basilica inferior di San Francesco, Arezzo, 7 settembre – 20 ottobre 1991. Centro affair e promozioni, Arezzo 1991: 145-149. [Kat. izložbe]
  • TARBUK 2005
    Tarbuk, Nela. Zbirka bjelokosti u: Skriveno blago Muzeja za umjetnost i obrt, Zagreb : izbor iz fundusa povodom 125. obljetnice MUO : Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb 27. 11. 2005. – 28. 2. 2006. Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb 2005: 110-121. [Kat. izložbe]
  • TARBUK 2010
    Tarbuk, Nela. Bjelokost. u: Muzej za umjetnost i obrt 1880. – 2010. Vodič / ur. Anđelka Galić, Miroslav Gašparović. Zagreb 2010: 256-259.
  • THEUERKAUFF 1962
    Theuerkauff, Christian. Elfenbein in Klosterneuburg, Klosterneuburg 1962: S. 61, kat. br. 36.
  • THEUERKAUFF 1994
    Theuerkauff, Christian. Elfenbein. Sammlung Reiner Winkler, II, 1994.
  • Terrible Beauty 2021
    Terrible Beauty: Elephant – Human – Ivory. Humboldt Forum, Berlin 2021. [kat.izložbe]
  • ZANINOVIĆ 1982
    Zaninović, Marin. Kult božice Dijane u Seniji. Senjski zbornik, 9 (1), 1982: 43-52.
    Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/120745
  • WURZBACH 1860
    Wurzbach, C. Franz I. Habsburg, u: Biographisches Lexicon des Kaiserthums Österreich, 6, Wien 1860: 208-225, Preuzeto s: https://austria-forum.org/web-books/wurzbach06de1860kfu/000218

Virtualna izložba:

U SJENI SJAJA: BJELOKOST IZMEĐU MOĆI, MITA I MEMORIJE
izbor iz Zbirke bjelokosti MUO

Autorica koncepta virtualne izložbe: Jasmina Fučkan, muzejska savjetnica, voditeljica Zbirke kiparstva i zbirke bjelokosti

Autorica tekstova: Jasmina Fučkan, muzejska savjetnica, voditeljica Zbirke kiparstva i Zbirke bjelokosti

Izrada virtualne izložbe: Mihaela Cik, kustosica

Informatička podrška: Zoran Svrtan, informatičar savjetnik, voditelj Informatičke službe MUO, koordinator projekta e-Kultura za muzejsku zajednicu

Fotografi: Srećko Budek, viši fotograf, voditelj Foto laboratorija MUO; Vedran Benović, viši fotograf

Promidžba izložbe: Andrea Gerenčer, voditeljica poslova za veze s javnošću; Marija Jurkić Flis, stručna suradnica za marketing

Muzej za umjetnost i obrt, 2025.