Svako korištenje portala Hrvatska kulturna baština podliježe niže navedenim uvjetima.
Autorska i srodna prava
Sva prava nad svim objavljenim sadržajima na portalu „Hrvatska kulturna baština“, koji uključuju, no nisu ograničeni na slike, tekstove i softver, pridržava Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. Sukladno Zakonu o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, 79/07), kao vlastita intelektualna tvorevina, zaštićena je i baza podataka s obzirom na izbor i raspored sadržaja na portalu.
Uvjeti korištenja
Preuzimanjem sadržaja s portala korisnik se obvezuje da će ga koristiti isključivo u nekomercijalne svrhe i samo za individualnu upotrebu u stručne i znanstvene svrhe uz poštivanje svih autorskih prava, drugih vlasničkih prava i svakog navedenog ograničenja prava. Stoga se sadržaji s portala ne smiju dalje kopirati, reproducirati ili na bilo koji drugi način distribuirati bez izričitog dopuštenja Ministarstva kulture i medija. Svako korištenje preuzetih sadržaja mora biti popraćeno napomenom „Copyright (c) 2021, Ministarstvo kulture i medija RH, sva prava pridržana“.
Točnost i pouzdanost podataka
Ministarstvo kulture i medija će uložiti razuman napor kako bi se na navedenom portalu našli provjereni i točni podaci, ali ne može biti odgovorno za njihovu točnost i potpunost. Svi korisnici koji pristupaju portalu „Hrvatska kulturna baština“ koriste njegov sadržaj na vlastitu odgovornost. Ministarstvo kulture i medija neće biti odgovorno ni za kakve izravne, slučajne, posljedične, neizravne ili kaznene štete koje su nastale iz pristupa, korištenja ili nemogućnosti korištenja portala eKultura ili zbog bilo koje greške ili nepotpunosti u njenom sadržaju. Ovaj portal sadrži informacije treće strane i veze do drugih mrežnih stranica nad kojima Ministarstvo kulture i medija nema kontrolu. Ministarstvo kulture i medija nije odgovorno za točnost ili bilo koji drugi aspekt takvih informacija i ne preuzima nikakvu odgovornost za takve informacije. Ministarstvo kulture i medija zadržava pravo izmjene sadržaja ovog portala na bilo koji način, u bilo kojem trenutku i iz bilo kojeg razloga i neće biti odgovorno ni za kakve moguće posljedice proizašle iz takvih promjena.
Zaštita privatnosti
Ministarstvo kulture i medija poštuje privatnost posjetitelja portala eKultura i prikupljat će samo osobne podatke kao što su ime, adresa, telefonski broj ili e-mail adresa korisnika kada ih oni dobrovoljno dostave. Ti podaci bit će korišteni isključivo kako bi se udovoljilo pojedinačnim zahtjevima za informacijama te kako bi se na temelju njih, boljim razumijevanjem potreba korisnika, unaprijedili sadržaji i usluge portala eKultura. Ti podaci neće biti prodavani niti korišteni, niti će biti prenošeni trećoj strani bez pristanka korisnika. Svaka promjena u politici privatnosti bit će objavljena na ovom portalu.
Zatvori
API: uvjeti korištenja
Preuzimanjem sadržaja s portala korisnik se obvezuje da će ga koristiti isključivo u nekomercijalne svrhe i samo za individualnu upotrebu u stručne i znanstvene svrhe uz poštovanje svih autorskih prava, drugih vlasničkih prava i svakog navedenog ograničenja prava.
Stoga se sadržaji s portala ne smiju dalje kopirati, reproducirati ili na bilo koji drugi način distribuirati bez izričitog dopuštenja Ministarstva kulture i medija.
Svako korištenje preuzetih sadržaja mora biti popraćeno napomenom „Copyright (c) 2021, Ministarstvo kulture i medija RH, sva prava pridržana“.
Nakon 1694. godine u Komersteinerovoj radionici stasaju nove kiparske snage, vjerojatno stoga što sam majstor više nije preuzimao samostalne narudžbe. U radovima suradnika i sljedbenika Komersteinerova tipologija figura je načelno zadržana, ali u pojednostavljenom i sirovijem obliku zbog različitih dosega njihove zanatske vještine. Brojnošću djela osobito se ističe ruka „Majstora širokih usta“ ovdje vidljiva na kipovima iz nekadašnje kapele sv. Kvirina u Sisku. U sačuvanom ugovoru za glavni oltar nekadašnje franjevačke crkve Sv. Ivana Krstitelja u Kloštar Ivaniću pojavilo se ime Michaela Komersteinera, majstorovog sina, koji se smatra drugom sljedbeničkom kiparskom rukom. Za njega se pretpostavlja da je preuzeo očevu radionicu. Prema ostalim do danas sačuvanim svetačkim kipovima karakteristične tipologije izgledno je da radionica aktivno djeluje još u prvom desetljeću 18. stoljeća, nakon čega potpuno zamire.
Anonimni „Majstor širokih usta“ KIPOVI S OLTARA SV. KVIRINA Zagreb, 1699. iz nekadašnje kapele sv. Kvirina, Sisak
sv. Augustin drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno sv. Ambrozije drvo rezbareno, poliromirano i pozlaćeno sv. Stjepan kralj drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno sv. Ladislav kralj drvo rezbareno, poliromirano i pozlaćeno oltarni stupovi drvo rezbareno, polikromirano
Bl. Dj. Marija Zagreb, 1696. Crkva Pohoda Bl. Dj. Marije, Stari Farkašić s nekadašnjeg glavnog oltara drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno
Sv. Ana Zagreb, 1696. Crkva Pohoda Bl. Dj. Marije, Stari Farkašić s nekadašnjeg glavnog oltara drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno
Sv. Joakim Zagreb, 1696. Crkva Pohoda Bl. Dj. Marije, Stari Farkašić s nekadašnjeg glavnog oltara drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno
Michael Komersteiner (?) APOSTOL Zagreb, 1702. (?) Župna crkva , Kloštar Ivanić iz nekadašnje franjevačke crkve sv. Ivana Krstitelja, Kloštar Ivanić drvo rezbareno, polikromirano
Michael Komersteiner (?) APOSTOL Zagreb, 1702. (?) Župna crkva, Kloštar Ivanić iz nekadašnje franjevačke crkve sv. Ivana Krstitelja, Kloštar Ivanić drvo rezbareno, polikromirano
SV. ROK Zagreb, oko 1700. vjerojatno iz župne crkve sv. Anastazije, Samobor drvo rezbareno s tragovima polikromije i pozlate Samoborski muzej
APOSTOL PETAR Zagreb, poslije 1700. privatna zbirka „dr. Milivoj Rošić“ izvorna provenijencija nepoznata drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno
APOSTOL PAVAO Zagreb, poslije 1700. privatna zbirka „dr. Milivoj Rošić“ izvorna provenijencija nepoznata drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno
Kipovi svetih apostola Petra i Pavla su pokrenutog i razvedenijeg volumena, kao što su i izražajnije fizionomije u smislu barokne ekstatičnosti. U njihovom oblikovanju još se zrcali Komersteinerov odjek kroz preuzetu tipologiju „Majstora širokih usta“, ali ovdje na znatno višoj zanatskoj razini.
U opusu „Majstora širokih usta“ danas je sadržan, s obzirom na vrijeme nastanka, respektabilan broj artefakata, s tri kompletna oltara sačuvana in situ. To su glavni oltar sv. Barbare i bočni oltar Bezgrešnog Začeća Bl. Dj. Marije u crkvi sv. Barbare u Gornjem Vrapču, te glavni oltar u kapeli sv. Ivana Krstitelja u Buševcu.
Buševečki oltar je u potpunosti skulpturalno riješen, a galerija svetačkih likova daje širi uvid u tipologiju majstora prema kojoj mu je bilo moguće pripisati i ostala djela. Ostali fragmentarno sačuvani kipovi proizašli ispod dlijeta ovog majstora potjecali su s nekadašnjih oltarnih kompozicija, poput kipova i oltarnih fragmenata s glavnog oltara kapele sv. Kvirina u Sisku, kipova na današnjem bočnom oltaru Trpećeg Krista u kapeli sv. Jurja u Jezeru Klanječkom i kipova koji najvjerojatnije potječu s nekadašnjeg glavnog oltara porušene drvene kapele sv. Fabijana i Sebastijana u Kučama.
Anonimni „Majstor širokih usta“ OLTAR SV. IVANA KRSTITELJA Zagreb, 1696. Kapela Sv. Ivana Krstitelja, Buševec drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno
SV. LADISLAV KRALJ Zagreb, oko 1700. Crkva Sv. Jelene Križarice, Vrtlinska izvorna provenijencija nepoznata drvo rezbareno, polikromirano
SV. STJEPAN KRALJ Zagreb, oko 1700. Crkva Sv. Jelene Križarice, Vrtlinska izvorna provenijencija nepoznata drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno
Kipovi ugarskih kraljeva danas postavljeni u crkvenom brodu u nišama s obje strane ulaza crkve Sv. Jelene Križarice u Vrtlinskoj izvedbom bi ukazivali na ruke kiparskih pomoćnika ″Majstora širokih usta″. Obzirom da je riječ o slabijim kiparskim radovima zagonetna je njihova monumentalnost koja upućuje da su bili na istaknutom položaju. Tipologija majstora „širokih ustiju“ na oba kipa prelazi u gotovo karikaturalni prijepis majstorovih temeljnih obilježja, što je osobito izraženo u fizionomijama.
Glavni oltar sv. Barbare u crkvi u Gornjem Vrapču podignut je 1702. godine sredstvima zagrebačkog kanonika i katedralnog kustosa Ivana Znike, koji je o svom trošku podigao crkvu sv. Barbare. Većina kipova na glavnom oltaru govori u prilog pripisivanju ruci „Majstora širokih usta“. Kipovi svetih kraljeva su markantne fizionomije te se odlikuju tvrđim i pomalo usahlim formama, a njihove su figure sažetije siluete i mirnijeg pokreta. Svetice su življeg pokreta, nešto jače naglašene S linije i razigranije organizacije nabora odjeće. Ornamentika akantusovog lista na oltaru sv. Barbare javlja se u vidu rezbarenih krila i na tordiranim stupovima, ali se načinom rezbarenja razlikuje od onog na vlastoručnim Komersteinerovim oltarima. Listovi su veći i rahliji te prerastaju u lisnate grane plastičnije oblikovane.
Na desnom bočnom oltaru Četrnaest sv. pomoćnika u župnoj crkvi sv. Barbare u Gornjem Vrapču javlja se treća kiparska fizionomija, moguće proizašla iz Komersteinerove radionice, ali se u njegovom oblikovanju figura već gubi majstorova karakteristična torzija. Od gradbeno oblikovnog i tipološkog fonda Komersteinerovih „predložaka“ zadržao se tip oltarne arhitekture, te dekorativno ornamentalna rezbarija čistog akantusovog lisnatog motiva bez upletenih anđeoskih figura.
Anonimni „Majstor širokih usta“ KIPOVI S GLAVNOG OLTARA SV. BARBARE Zagreb, 1702. Župna crkva sv. Barbare, Gornje Vrapče
Sv. Stjepan kralj drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno Sv. Ladislav kralj drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno Sv. Doroteja drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno Svetica bez atributa drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno
Anonimni „Majstor širokih usta“ KIPOVI S BOČNOG OLTARA BEZGREŠNOG ZAČEĆA BL. DJ. MARIJE Zagreb, 1702. Župna crkva sv. Barbare, Gornje Vrapče
Svetica bez atributa – Katarina ? drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno Sv. Margareta drvo rezbareno, polikromirano i pozlaćeno
Akantusovo lišće se načinom rezbarenja na ovome oltaru razlikuje od istog motiva na glavnom oltaru sv. Barbare, bez obzira što su oba oltara istovremena i nastala u Komersteinerovoj radionici pod dlijetom „Majstora širokih usta“.
Anonimni „Majstor širokih usta“ Sv. Katarina i Sv. Barbara (?) / u pozadini Zagreb, 1696. s nekadašnjeg glavnog oltara sv. Fabijana i Sebastijana Crkva Sv. Fabijana i Sebastijana, Kuče drvo rezbareno i polikromirano
Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo, koristimo kolačiće (eng. cookies). Korištenjem stranice potvrđujete suglasnost s postavljanjem i uporabom kolačića. Postavke kolačića
Ova web-stranica koristi kolačiće s ciljem poboljšanja Vašeg iskustva tijekom navigacije kroz web-stranicu. Kolačići mogu imati širok raspon informacija, uključujući i dio osobnih informacija. Među njima, kolačići koji su kategorizirani kao potrebni su pohranjeni na Vašem pregledniku budući da su neophodni za rad osnovnih funkcionalnosti web-stranice. Također, koristimo kolačiće trećih strana koji nam pomažu razumjeti i analizirati kako koristite web-stranicu. Ovi kolačići će biti pohranjeni u Vašem pregledniku samo uz Vaš pristanak. Imate mogućnost isključivanja ovih kolačića, ali to može utjecati na Vaše iskustvo pregledavanja.
Potrebni kolačići su absolutno neophodni za ispravno funkcioniranje web-stranice. Ovi kolačići osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web-stranice, anonimno.
Kolačić
Trajanje
Opis
BIGipServeriaast1--mkm-ekultura--p1
tijekom korištenja web stranice
Tehnički kolačić, nužan za ispravno funkcioniranje web stranice i pružanje usluge koju traži korisnik.
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
SESSION
tijekom korištenja web stranice
Tehnički kolačić, nužan za ispravno funkcioniranje web stranice i pružanje usluge koju traži korisnik.
TID
tijekom korištenja web stranice
Tehnički kolačić, nužan za ispravno funkcioniranje web stranice i pružanje usluge koju traži korisnik.
TS
tijekom korištenja web stranice
Tehnički kolačić, nužan za ispravno funkcioniranje web stranice i pružanje usluge koju traži korisnik.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Kolačići za analitiku se koriste da bi se razumilo kako posjetitelji komuniciraju s web-stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju informacija o metrikama kao što su broj posjetitelja, stopa odskakanja, izvor prometa, itd.
Kolačić
Trajanje
Opis
_ga
2 godine
Koristi se za razlikovanje korisnika.
_gac_
90 dana
Sadrži podatke o korisnicima koje Google Ads može iščitati ako ih se ne isključi.
_gat
1 minuta
Koristi se za prigušivanje brzine zahtjeva. Ako je Google Analytics implementiran putem Google Tag Managera, ovaj će se kolačić nazvati _dc_gtm_<property-id>.
_gid
24 sata
Koristi se za razlikovanje korisnika.
AMP_TOKEN
30 sekundi do jedne godine
Sadrži token koji se može koristiti za dohvaćanje ID-a klijenta iz usluge AMP ID klijenta. Ostale moguće vrijednosti označavaju isključivanje, zahtjev u tijeku ili pogrešku pri dohvaćanju ID-a klijenta iz usluge AMP ID-a klijenta.