Moji podaci

Svako korištenje portala Hrvatska kulturna baština podliježe niže navedenim uvjetima.

Autorska i srodna prava

Sva prava nad svim objavljenim sadržajima na portalu „Hrvatska kulturna baština“, koji uključuju, no nisu ograničeni na slike, tekstove i softver, pridržava Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.
Sukladno Zakonu o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, 79/07), kao vlastita intelektualna tvorevina, zaštićena je i baza podataka s obzirom na izbor i raspored sadržaja na portalu.

Uvjeti korištenja

Preuzimanjem sadržaja s portala korisnik se obvezuje da će ga koristiti isključivo u nekomercijalne svrhe i samo za individualnu upotrebu u stručne i znanstvene svrhe uz poštivanje svih autorskih prava, drugih vlasničkih prava i svakog navedenog ograničenja prava.
Stoga se sadržaji s portala ne smiju dalje kopirati, reproducirati ili na bilo koji drugi način distribuirati bez izričitog dopuštenja Ministarstva kulture i medija.
Svako korištenje preuzetih sadržaja mora biti popraćeno napomenom „Copyright (c) 2021, Ministarstvo kulture i medija RH, sva prava pridržana“.


Točnost i pouzdanost podataka

Ministarstvo kulture i medija će uložiti razuman napor kako bi se na navedenom portalu našli provjereni i točni podaci, ali ne može biti odgovorno za njihovu točnost i potpunost. Svi korisnici koji pristupaju portalu „Hrvatska kulturna baština“ koriste njegov sadržaj na vlastitu odgovornost. Ministarstvo kulture i medija neće biti odgovorno ni za kakve izravne, slučajne, posljedične, neizravne ili kaznene štete koje su nastale iz pristupa, korištenja ili nemogućnosti korištenja portala eKultura ili zbog bilo koje greške ili nepotpunosti u njenom sadržaju.
Ovaj portal sadrži informacije treće strane i veze do drugih mrežnih stranica nad kojima Ministarstvo kulture i medija nema kontrolu. Ministarstvo kulture i medija nije odgovorno za točnost ili bilo koji drugi aspekt takvih informacija i ne preuzima nikakvu odgovornost za takve informacije. Ministarstvo kulture i medija zadržava pravo izmjene sadržaja ovog portala na bilo koji način, u bilo kojem trenutku i iz bilo kojeg razloga i neće biti odgovorno ni za kakve moguće posljedice proizašle iz takvih promjena.

Zaštita privatnosti

Ministarstvo kulture i medija poštuje privatnost posjetitelja portala eKultura i prikupljat će samo osobne podatke kao što su ime, adresa, telefonski broj ili e-mail adresa korisnika kada ih oni dobrovoljno dostave. Ti podaci bit će korišteni isključivo kako bi se udovoljilo pojedinačnim zahtjevima za informacijama te kako bi se na temelju njih, boljim razumijevanjem potreba korisnika, unaprijedili sadržaji i usluge portala eKultura. Ti podaci neće biti prodavani niti korišteni, niti će biti prenošeni trećoj strani bez pristanka korisnika. Svaka promjena u politici privatnosti bit će objavljena na ovom portalu.

Zatvori
API: uvjeti korištenja

Preuzimanjem sadržaja s portala korisnik se obvezuje da će ga koristiti isključivo u nekomercijalne svrhe i samo za individualnu upotrebu u stručne i znanstvene svrhe uz poštovanje svih autorskih prava, drugih vlasničkih prava i svakog navedenog ograničenja prava.

Stoga se sadržaji s portala ne smiju dalje kopirati, reproducirati ili na bilo koji drugi način distribuirati bez izričitog dopuštenja Ministarstva kulture i medija.

Svako korištenje preuzetih sadržaja mora biti popraćeno napomenom „Copyright (c) 2021, Ministarstvo kulture i medija RH, sva prava pridržana“.

Zatvori
Pretražite portal

Zbirke fotografije – Fotoreportaža u Hrvatskoj

Dunja Nekić, viša kustosica, dokumentaristica, voditeljica Zbirke starije fotografije

Dr. sc. Iva Prosoli, muzejska savjetnica, voditeljica Zbirke novije fotografije i Zbirke fotoopreme


Fotografske zbirke Muzeja za umjetnost i obrt čine: Zbirka starije fotografije, Zbirka novije fotografije i Zbirka fotografske opreme. U njima se čuvaju predmeti različitih fotografskih tehnika, od onih najstarijih s kraja 1840-ih godina pa sve do suvremenih digitalnih otisaka 21. stoljeća, kao i brojni fotoaparati, fotografski pribor, albumi i razglednice. Ukupan broj predmeta ovih zbirki premašuje broj od 25 000 što ih čini najvećom cjelinom Muzeja za umjetnost i obrt.

Godina 1913. obilježava početak prikupljanja fotografske građe u MUO kada su u fundus Muzeja uvrštena dva dagerotipijska portreta iz Osijeka. Sustavno se fotografije prikupljaju od druge polovine 1930-ih godina, i to prvenstveno kroz donacije pojedinaca i institucija. Jednu od najvećih fotografskih kolekcija Muzeju donirao je Fotoklub Zagreb 1939. godine, što je rezultiralo otvaranjem zbirke javnosti u uređenom prostoru na II. katu MUO početkom sljedeće godine. Daljnjem razvoju zbirki pridonijela je i velika izložba 100 godina fotografije u Hrvatskoj / 20 godina Fotokemike, održana 1966. godine kada su zbirke iznova obogaćene velikom donacijom Fotosaveza Hrvatske i Fotokluba Zagreb. Od 1940. godine i prvog izlaganja fotografija u postavu do danas, fotografije iz fundusa MUO predstavljane su kao umjetnički medij kroz samostalne izložbe ili kao dio većih kulturoloških projekata. Zbirke se kontinuirano nadopunjuju donacijama i otkupima u skladu s njihovom prikupljačkom politikom.

Posljednji stalni postav fotografskih zbirki otvoren je u veljači 2020. godine povodom 140 godina Muzeja za umjetnost i obrt te zatvoren mjesec dana kasnije uslijed posljedica potresa. Postav je prikazivao raspon povijesti fotografskog medija od najranijih predmeta do suvremenosti, a tematski je bio podijeljen na nekoliko cjelina: Povijest fotografije u Hrvatskoj kroz tri segmenta: Studijska fotografija, Fotoreportaža i Amaterska fotografija; Fotografija i umjetnička praksa nakon 1960.; Povijest fotografskih tehnika i Fotooprema. Svakoj cjelini bio je pridružen i edukacijski dio u obliku prezentacija i proširenih legendi sa svrhom šire kontekstualizacije radova i razumijevanja povijesti i suvremenosti hrvatske fotografije.

Izložbenom cjelinom „Fotoreportaža u Hrvatskoj“ predstavljen je vremenski (i stilski) široki raspon radova. Izbor je vođen idejom da se fotoreportažu predstavi kao društveno odgovoran medij pri čemu su birani ključni autori i radovi koji su obilježili domaću povijest fotoreportaže. Najraniji izloženi radovi potječu s početka 1930-ih godina kada se fotoreportaža profesionalno afirmirala kroz pojavu novina i ilustriranih časopisa i svjedočila Veliku gospodarsku krizu (Tošo Dabac, Đuro Janeković). Iz poslijeratnog razdoblja izdvojeni su Milan Pavić, koji je bio reprezentativni dokumentarist državne politike i izgradnje, Pavao Cajzek te Mladen Tudor koji pokazuju drugu stranu socijalističkog sistema, te su ujedno predstavnici tada dominantne life fotografije. Od suvremenih autora odabrani su radovi onih fotografa koji polaze s jasne autorske pozicije i kritički su okrenuti spram društva. Njima su pridodane i ikoničke fotografije iz Domovinskog rata Pava Urbana. Fotografije na ovom dijelu izložbe nisu postavljene kronološki već je njihov raspored određen značenjskom razinom radova kao i njihovom društvenom ulogom.